maandag 1 februari 2010

Reflectie Angela

Ik vond dit project erg leuk om te doen. Iedere feestdag hebben we goed uitgewerkt. De lesideeën die we erbij gedaan hebben, vind ik zelf erg goed om te proberen in de praktijk. Dit heb ik zelf ook gedaan met het Offerfeest. Wanneer je veel aandacht besteed aan feestdagen van een bepaalde cultuur of religie, vind ik dat je goed begrip toont aan je kinderen, je weet waar ze mee bezig zijn. En kennis creëert begrip. Ik vind bovendien dat scholen meer met culturen bezig moeten zijn. In de praktijk kom je dit echt te weinig voor. Zelf heb ik op de stagescholen ook rondgevraagd naar wat ze wisten over de verschillende feestdagen. Zelfs de Christelijke feestdagen werden verkeerd omschreven, althans bij een aantal. Aan de hand van onze beschrijving kun je een goed beeld krijgen wat het feest nu precies inhoudt en heb je leuke ideeën om met de kinderen uit te proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten